נדרשת שקיפות גם במוסכים

598

אין ספק כי ערך השקיפות מקודש בעידן הצרכנות של היום. בכל מקום הצרכנים רוצים לדעת מה בדיוק הם מקבלים בתמורה לכספם. בין אם מוצרים בסיסיים, וכלה במוצרי פרימיום גדולים. גם שירותיהם של אנשי מקצוע נדרשים בשקיפות ומתן תמונה מלאה ללקוח. הרכבים והמוסכים אינם נבדלים לעניין זה, על אף שנתפסים כענפים עמומים ולעתים אף אינם מובנים לציבור הרחב, הגישה המודרנית מצביעה על שינוי מבורך. הרבה אנשי מקצוע ובתי עסק בעולם המוסכים בעלי תודעת שירות גבוהה ששמו בראש מעייניהם את ערך השקיפות. צוות אוטו פרו- מוסכים מומחים, גיבש רשימה של 3 עקרונות וטיפים חשובים שיעזרו לכם להבין האם המוסך שלכם שקוף או שמא יש לו מה להסתיר מכם.    

הצעת מחיר כתובה

בהרבה מקרים ובעיקר בדור המוסכים הישן, הצעות המחיר ניתנו ללקוח בעל פה, או שניתנו כהצעתמחיר ללא פרוט בנושאי עבודה וחלקים,כך בהרבה מקרים נוצרו אי הסכמות בין בית העסק ללקוח. טענות על תשלום מוגדל, או הוספת מחיר ברגע האחרון על חלפים ותיקונים שהתבצעו ללא קבלתאישור מהלקוח נושאים שיצרו עמימות סביב הביקור במוסך וחוסר אמון בו.

על מנת למנוע זאת, המוסכים המודרניים,  מקפידים להפיק הצעות מחיר על עותק נייר קשיח או במיילשבו מפורט כל תהליכיי העבודה ועלותם+ פרוט חלקי החילוף לסוגיהם (מקוריים או תחליפיים כוללמספר המק"טומחיר והאחריות הניתנת לתיקון.אם המוסך לא עושה זאת על דעת עצמו, צריך להיותברור ללקוח שמוסך זה אינו המקום שהואמחפש,כל מה שכתוב אפשר להוכיח.ולהשוות

תיקחו את החלפים איתכם

בכל מפגש עם בעל מקצוע במוסך סביר להניח שיוחלפו חלפים כאלה או אחרים ברכבכם. על מנת שתוכלו לוודא שאכן כך נעשה הדבר, אתם יכולים לבקש את החלפים הישנים משקית ניילון בבגז' לפניהטיפול, כך תוכלו לוודא שאכן נעשתה העבודה במלואה, כך לדוגמא, הבטיחו לכם להחליף פלגים, ישבשקית הפלגים הישנים, כנ"ל לגביי רכיבים אחרים.

בדקו את האריזות

על מנת שלא יוכלו להטעות אתכם בעניין התיקון, בקשו לראות את האריזה של החלפים החדשים שמוכנסים לרכבכם וודאו שמדובר בחלק התואם את מה שבקשתם. ההבדל בין חלפים מקוריים, חלקי oem (שהם חלקים המיוצרים וארוזים ע"י יצרן החלק)ובין חלקים תחליפיים או מחודשים. הבדלים מהותיים שישפיעו על איכות הנסיעה של רכבכם, נקודה זו נכונה גם לעניין הבלאי. כידוע, חלפים מקוריים או חלקי oemאמידים יותר בהשוואה לחלקים תחליפיים. התבוננות שלכם על האריזה תסייע להבין האם הצוות במוסך משקף הלכה למעשה את מה שהבטיח או שמא מבטיח דבר אחד ומקיים אחר.

המידע באדיבות אוטו-פרו – רשת מוסכים