מוסך יבואן או מוסך מומחה של רשת אוטו פרו?

150

המדריך לבעל/ת הרכב – מוסך יבואן או מוסך מומחה של רשת אוטו פרו?בתקופתינו רכב אינו מותרות אלא כלי שרת יקר שמהווה את הרכישה השנייה היקרה שמשפחה מבצעת. (בית זה הראשון) בדרך כלל הרכב נרכש לתקופה שבין 3-5 שנים ולאחר מכן מחליף ידיים.כאשר נרכש רכב חדש או יד שנייה יש לבדוק מספר נושאים חשובים:

  1. תאימות הרכב לצרכים, רכב משפחתי, רכב עבודה, משולב משפחה ועבודה, רכב ייצוגי וכד'.
  2. יצרן הרכב והמוניטין שיש לו בענף הרכב בחלוקה לארץ מוצא, אמריקאי, אירופי, קוריאני, יפני וכד'. (למה זה חשוב? אופי העם מתבטא באיכות השירות...)
  3. יבואן הרכב והמוניטין שיש לו בענף הרכב בישראל, שירות, זמינות חלפים, עלויות תחזוקה וגישה שירותית תקינה.

בכל הסעיפים שהוזכרו מומלץ להיעזר ברשתות החברתיות, בשיחות סלון של יום שישי, בשמיעת דעתם וניסיונם של בעלי כלי הרכב הזהים לכלי הרכב שאנו מעוניינים לרכוש ולקחת החלטה מושכלת. יכול להיות מצב שהרכב מתאים לנו 10 מתוך 10, שהיצרן עם מוניטין 10 מתוך 10, שהמחיר 9 מתוך 10  אבל השירות של היבואן מתחת לכל ביקורת! כמובן שלא נצליח במצב זה ליהנות מהרכב ולקבל את שירותי ההסעה שהוא צריך לספק לנו לאורך תקופת השירות שלו, נעבור לגור במוסך ונשבור תכניות חיסכון כדי לתחזק אותו וזה למרות שאנו חושבים שיש אחריות לרכב אבל כמעט ולא מתאפשר לממש אותה.לעיתים עדיף להתפשר על תאימות הרכב לצרכינו, להתפשר על  יצרן הרכב (ולאחר מכן לגלות שבעצם ניתן להסתדר עם הרכב ושבחרנו ביצרן הנכון)  ולתת חשיבות עליונה לפקטור השירות  שהיבואן צריך לספק לנו. אבל לעולם לא ניתן להתפשר על השירות! הניסיון מלמד שכאשר אנו בידיים של אנשי המכירות הכל נראה טוב וורוד וברגע שמגיעים לאנשי השירות נפתחים שערי הגהנום... (יש כמה דוגמאות "יפות" לנושא) כיום על פי חוק ההגבלים העיסקיים אנו יכולים לבחור בקבלת שירות מקצועי אמין וכלכלי לרכב חדש גם במוסכי מומחה שאינם מוסכי חברה ועדיין האחריות על הרכב תישמר! (יהיה עלינו לשמור את החשבונית ולהציגה ליבואן הרכב באירוע אחריות או ריקול)מוסכי מומחה ברשת אוטו פרו למעשה מתמחים בתחזוקת כלי הרכב המודרניים ומסוגלים לספק שירות וטיפולים (מלבד ריקולים שחייבים להתבצע במוסכי היבואן)  המוסכים מצויידים בסורקים מתאימים המסוגלים לבצע את תהליכי איתור התקלות, לבצע את הפעולות המיוחדות הנדרשות לתחזוקה שוטפת של הרכב יכולים להשיג את המידע הטכני (בתשלום) מהיצרנים וכן כלים מיוחדים הנדרשים לביצוע העבודות כך שלמעשה הרכב יתוחזק כנדרש בעלות נמוכה יותר (פער של עד 20% פחות ממוסכי היבואנים) בנוסף לכך המוסכים המומחים של רשת אוטו פרו למשל, נתמכים במערך "אחזקה מרכזית" בדומה למחלקות השירות של יבואני הרכב. מערך זה מספק את התמיכה הטכנית, ההדרכות לבעלי התפקידים ובעלי המקצוע, בקרת איכות השירות ללקוח על פי מדיניות שירות מוגדרת הנבחנת בתצפיות תקופתיות, סקרי לקוחות ופעילויות נוספות שתפקידן לספק שירות ללקוח/ה ברמה שאינה פחותה ואף עולה על רמת השירות של מוסכי היבואן.יש לזכור שתחזוקה שוטפת ותחזוקה מונעת למרות שאנו רואים בכך הוצאה כספית מיידית זה למעשה סוג של חיסכון הנובע מהימנעות מכניסה להוצאות גדולות הנוצרות כתוצאה של העדר תחזוקה והמתנה לתקלה. ממש כמו תשלום פרמיית ביטוח, הגישה של "מתקנים רק מה שנשבר" הרבה יותר יקרה בסופו של יום מהגישה "אחזקה מונעת" כשמה כן היא, מונעת ומפחיתה תקלות ומעלה את אמינות הרכב וערכו כאשר נרצה למכור אותו ולעבור לרכב הבא שלנו.תחזוקה מונעת מתחילה בתיאום תור באחד ממוסכי רשת אוטו פרו לבדיקה מקיפה לרכב בדרך כלל במסגרת טיפול שנתי או כהכנה לרישוי השנתי.